Event

Passionate workshops

Le Campus la Mouillère vous accueille pour des ateliers d’art floral. 

Profitez de notre magnifique cadre, de notre matériel professionnel ainsi que de l’expertise de nos formateurs pour épater vos proches avec vos créations. Suivez les conseils du formateur et repartez avec votre création ainsi qu’une fiche technique pour reproduire votre création chez vous.

  • Realization of bouquets and floral compositions of season
  • Realization of kokedama
  • Travail de fleurs séchées 
  • Bijouterie florale 
  • Terrarium
 

Contact us for more information and to register for the next Passionate Workshop.

Team Building

Do you want to develop team spirit among your employees and allow them to spend a convivial and unifying moment outside the professional framework?

Campus La Mouillère offers original team building workshops to optimize cohesion. We can also co-construct with you workshops according to your needs on the following themes: water, environment, vegetal...

Some examples of workshops

Our available rooms

Campus la Mouillère offers a customized room rental service for your events.

We provide 3 rooms, from 16 to 55 seats, as well as our classrooms, depending on availability.

Nur rooms are equipped with a video projector, wifi, XXL TV screen, flip charts and a coffee area.

The meeting and conference rooms are set up according to your needs. They are bright and offer a view on the park of the establishment. Rejuvenate in the calm of our green setting. 

We can also offer you a catering service (breakfast, lunch, cocktail, snack) with local and seasonal products, as well as team building activities related to our training courses (e.g. floral art, landscaping, horticulture, management and protection of nature...).

You can rent one or all of our event spaces in a green and wooded environment in the heart of Orleans. All of them have an access for people with reduced mobility. If you wish (and if they are available), you can also take advantage of the gym, the garden center, the floral art room, the self-restaurant, the foyer...

 

Location - Hébergement

Le Campus la Mouillère vous propose deux bâtiments d’hébergement pour accueillir des associations, des collectivités territoriales, des centres de formations externes, des colonies ou autres durant les vacances ou le weekend.

Nous avons une capacité de 120 lits avec sanitaires et douches à chaque étage. Nous disposons également d’un self, d’un gymnase, de salles de réunions et d’un parc de presque 4 hectares. 

Il nous est également possible de vous proposer un service traiteur pour vos petits déjeuners, déjeuners ou encore diners selon vos besoins. 

Pour plus d’information, cliquez ici.

L' Atelier d’art floral

Objectives

Réalisez votre propre composition sur un thème imposé en suivant votre créativité et les conseils du formateur. Repartez avec votre composition pour décorer votre bureau ou votre intérieur !

Objectives

  • Develop the creativity of each individual
  • Unite employees around a manual activity
  • Create a lasting memory

Format 

From 6 to 20 people, whatever their level, during 2 hours, material and model provided

The personalized plant fresco for your company

Description 

Réalisez un tableau sur-mesure pour décorer votre entreprise. Il s’agit d’une activité collaborative « green » : éco-responsable et durable.

Objectives

  • Create a lasting memory
  • Translate the brand image and values of the company through a collaborative plant medium
  • Develop the creativity of each individual

Format

From 6 to 20 people, whatever their level, during 2 hours, material and model provided.

The horticultural workshop

Description 

Apprenez une technique de jardinage en suivant les conseils du formateur. Greffage d’arbre, réussir ses semis ou autres activités, nous sommes à l’écoute de vos besoins. 

Objectives

  • Spend a moment in connection with nature
  • Unite employees around a manual activity
  • Create a lasting memory

Format

De 6 à 20 personnes, quel que soit leur niveau, pendant 2 heures, matériel fourni

This site uses your cookies to enhance your experience.